Bieganie Millenialsów - znane imprezy, markowe gadżety...

  • Biegająca Polska i Świat

W październiku 2015 roku Running USA, amerykańska organizacja pozarządowa badająca rynek biegowym w tym kraju, odpytała ponad 15 tys. przedstawicieli pokolenia Millenialsów (Generacji Y), czyli osób urodzonych w latach 1980-2000, którzy uczestniczyli w zawodach biegowych na terenie USA. W miniony weekend przy okazji Los Angeles Marathon poznaliśmy wyniki tego badania.

Badanie realizowano od 9 do 31 października. Dedykowany formularz ankiety wypełniło 15 631 osób, z czego 73 procent to kobiety. 75% z badanych legitymowało się wyższym wykształceniem, 79% pracowało na pełny etat. 

Okazuje się, że 75% badanych postrzega swoje zdrowie jako bardzo dobre i znakomite, kondycję jako "fit", a swoją wagę -  "zdrową". Co ciekawe, 23% wskazało na nadwagę. Podobny odsetek stwierdził, że biega dla poprawy sprawności i sylwetki.

83% biega regularnie lub często, ale tylko 18% robi to by bić życiówki. Najwięcej, bo blisko połowa badanych startuje w zawodach od niedawna, bo od 1-5 lat. 

Czynnikiem determinującym udział w zawodach młodych biegaczy jest rozpoznawalność wydarzenia - aż 84% badanych jest zainteresowana startem w bardzo dobrze rozpoznawalnym biegu. 

Ważna jest długość trasy. Najpopularniejszym dystansem jest półmaraton - start na 21,097 km w 2016 roku deklarowało aż 82% respondentów. Dystanse 5 i 10 km chce pobiec odpowiednio 61 i 66% ankietowanych, a maraton tylko co trzeci badany (30%). Na ultramaratony postawiło tylko 8% badanych, na biegi przeszkodowe - 25%.

Jednym z najważniejszych czynników determinujących start Millenialsa w biegu jest także cena pakietu. Najlepiej, jeśli kształtuje się ona na poziomie 26-50 dolarów (przekładając to na polskie realia, można mówić o kwotach ok. 30-50 zł). Jednocześnie młodzi biegacze nie chcą płacić za możliwość trenowania w grupie, z dedykowane aplikacje czy vip-owskie przywileje na imprezie. 

Równie ważna jest zawartość pakietu startowego - największym uznaniem cieszą się gadżety czy upominki markowe (np. koszulki, torby), ale też rozrywki na trasie czy after party, najlepiej z możliwością zaproszenia znajomych. 

Jeśli znajomi, to i media społecznościowe. Aż 64% amerykańskich biegaczy w wieku 16-36 lat czerpie wiedzę o imprezach biegowych z tego kanału. Aż 95% z nich robi to poprzez facebooka. Dalej są instagram (39%) i twitter (27%).
 
Pełny raport można znaleźć TUTAJ. Wnikliwą lekturę polecamy szczególnie organizatorom imprez dedykowanym młodemu pokoleniu. 

red. / źródło: Running USA