Bieganie to druga dyscyplina pod względem popularności w Internecie, według raportu „Aktywności sportowe i diety Polaków” firmy Newspoint.
Dokument, zawierający wskazówki dotyczące zdrowego trybu życia, nie opiera się na faktycznym uprawianiu sportu w świecie realnym. Dane dotyczą popularności określonej liczbą wzmianek na portalach i w mediach społecznościowych. Dodatkowo raport został wsparty badaniami trendów rynkowych, opinii i danymi z monitoringu mediów. Z tych dodatkowych źródeł wynika m.in., że Polacy chcą być bardziej aktywni.
Wśród postanowień noworocznych na 2017 r., aż 36% dotyczyło ruchu. W tym roku 35% miało nadzieję, na bardziej aktywny styl życia, a 37% chciałoby schudnąć. Niestety 90% postanowień nie zostaje dotrzymana, a ruch w Internecie wokół haseł związanych z dietą i aktywnością fizyczną, wzrasta na początku roku i okolicach Wielkanocy. Informacji o ćwiczeniach szukamy także po wakacjach.
Z raportu wynika, że jeśli już się za siebie bierzemy, to najpopularniejszą dietą jest weganizm, a zaraz po nim wegetarianizm. Najwięcej wzmianek pojawia się o rowerze. W ciągu roku było ich 690 tys. Bieganie, które zdaniem autorów stało najpopularniejszą i najtańszą formą aktywności, zostało wspomniane 484 tys. razy. Zdecydowanie rzadziej można natrafić na wzmiankę o triathlonie czy pływaniu.
Aktywność fizyczna jest chętnie monitorowana przez uprawiających sport. Wśród najpopularniejszych zegarków sportowych prym wiedzie Garmin. Ranking popularności wśród aplikacji otwiera Endomondo, a zaraz za nią pasuje się Strava. Spada natomiast liczba wzmianek o suplementach, chociaż ich rynek w 2017 wynosił ok. 4 mld zł.
Aktywni fizycznie chętnie śledzą wpisy influencerów. Na szczycie listy popularyzatorów zdrowego stylu życia znajdują się niezmiennie: Anna Lewandowska i Ewa Chodakowska.
IB