Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy to dla wielu biegaczy okazja, by połączyć swoją biegową pasję z pomaganiem.
Większość biegających uczestników przedsięwzięcia zdecyduje się na udział w „Policz się z cukrzycą”, zwłaszcza że w tym roku, po raz pierwszy można to zrobić wirtualnie. Nie brakuje jednak inicjatyw oddolnych i własnych biegowych pomysłów, jak połączyć jedno z drugim.
Biegacze z Gniezna pobiegną sztafetą do Warszawy, natomiast biegacze z grupy Stare Babice Biegają zaproponowali wspólne bieganie w Lipkowie na skraju Puszczy Kampinoskiej. Zasady są proste. Chętni zbierają się 11 stycznia o 8:00 przy kościele św. Rocha w Lipkowie. Później wspólnie pobiegną po trasie, która ma zostawić rysunek w kształcie serca. Sercowata pętla wymaga pokonania 28,7 km.
„Większa część trasy biegnie drogami leśnymi, jednakże robimy niewielkie skróty i przecinki, aby zaokrąglić kształt serca”
- piszą organizatorzy, którzy zapewniają, że bieg będzie się toczył spokojnym tempem w tempie 6:00. Wszyscy biegną razem
„Jeśli ktoś nie nadąża, to czekamy”
- obiecują gospodarze orkiestrowego spotkania biegowego, którzy koniec imprezy przewidzieli na 11:15.
Impreza jest nieformalna, ale jej celem jest wsparcie Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Z tego faktu wynika zarówno kształt pętli, jak i „wpisowe”. Warunkiem uczestnictwa w biegu jest wpłata na konto WOŚP 29 zł. Kwota wynika z liczby kilometrów, którą trzeba pokonać, by powstało zaplanowane serce. Dowód wpłaty należy zabrać ze sobą w postaci zdjęcia w telefonie.
Organizatorzy proszą także, by zabrać folię NRC, napoje i ubrać się odpowiednio do pogody.
Fanpage wydarzenia: TUTAJ
IB
AKTUALIZACJA
Do wydarzenia dołączyła też grupa piesza.
"Kto ma ochotę w nieco wolniejszym tempie wyrysować serce dla Jurka, to serdecznie zapraszamy - grupę będzie prowadził Andrzej Połomski! Zasady te same co przy biegu. Start o tej samej porze (sobota, 11 stycznia, 8.00 rano) i w tym samym miejscu (kościół Św. Rocha w Lipkowie). Nie zapomnijcie wziąć ze sobą telefonu ze zdjęciem przelewu na WOŚP 1 km = 1 zł (w sumie 29 zł)".
źródło: Organizator