Każdy biegacz, który ukończy łódzki maraton otrzyma tytuł maratończyka oraz oryginalny medal, którego projekt ściśle związany jest z miastem. Start 19 kwietnia.
Jak informują organizatorzy imprezy, „genezą stworzenia znaku była chęć nieszablonowego oddania ducha współzawodnictwa, nie używając jednocześnie postaci biegacza standardowo wykorzystywanej w tego typu znakach i szeroko eksploatowanej w różnych formach”.
'Dynamiczna kompozycja poszczególnych elementów znaku symbolizuje zawodników i ich różną pozycje w stawce biegu. W logotypie imprezy występują dodatkowo barwy, symbolizujące różnorodność uczestników imprezy: ich kolory skóry, płeć, czy wiek” - wyjaśniają.
Inspiracją kolorystyczną logo było również nawiązanie do barw używanych w logotypie Łodzi i sponsorów tytularnych imprezy (żółty, czerwony, niebieski, czarny, pomarańczowy). Paleta barw i kształtów użytych w znaku inspirowana była też akcentami w postaci form przestrzennych Katarzyny Kobro związanej z Łodzią awangardowej rzeźbiarki, czy motywów graficznych użytych na budynku zaplecza technicznego Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej (najnowocześniejszego tego typu obiektu w Polsce) i łódzkiej ASP.
DOZ Maraton Łódzki z PZU odbędzie się w dniach 17-19 kwietnia 2015 r. Wciąż można wziąć udział w tym wydarzeniu. Formularz zapisów oraz więcej informacji znajdziecie w naszym KALENDARZU IMPREZ.
mat. pras. / red.