Metrem po bilet na Diamentową Ligę

  • Biegająca Polska i Świat

Bieżnia lekkoatletyczna staje się popularnym elementem wystroju obiektów niezwiązanych ze sportem. Na nowym terminalu lotniska w Tokio tartan pełni funkcje użytkowe i jednocześnie ma za zadanie promować i przypominać o igrzyskach, które odbędą się w Japonii w 2020r.

Podobnej roli nie udźwignęła bieżnia wymalowana na jednej ze stacji metra w Hamburgu. Nie przekonała mieszkańców miasta do idei organizacji kosztownej olimpiady w 2024r. Mimo wysiłków władz miasta, Niemcy zagłosowali przeciwko wydarzeniu.

Bieżnia jednak nie straciła na wartości promocyjnej i tym razem została wymalowana w wagonach metra w Szanghaju.  Nietypowa dekoracja ma trzy tory, pas zieleni a nawet imitację piaskownicy do skoku w dal. Niestety nie wiemy, jaki dystans można na niej rozegrać w drodze do pracy.

Zarząd metra na tym jednak nie poprzestał. Każdego dnia z tego środka transportu korzysta 10 mln ludzi i potencjalnych kibiców lekkoatletyki.  Bieżnia w metrze ma im przypominać, że już 14 maja w Szanghaju odbędzie się mityng Diamentowej Ligii.

Bilety na to wydarzenie również są sprzedawane w kasach metra, a oprócz sportowego projektu graficznego, mają zachęcać do zakupu, uprawnieniem kibiców sportowych do bezpłatnego korzystania z metra w dniu zawodów.

Od Diamentowej Ligii nie da się w Szanghaju uciec. Przypominają o niej zawieszki wewnątrz wagonów metra oraz nalepki zasłaniające całe szyby i drzwi pociągów.  Połączenie działań marketingowych miasta, metra i organizatorów Ligii przez pasażerów zostało przyjęte pozytywnie. Wygląda więc na to, że bieżnia na dobre zagości poza stadionami.

IB

Fot. https://twitter.com/ShanghaiDL/status/729956032143855616/photo/1