Ruszył CITY TRAIL. Najwięcej osób pobiegło w Poznaniu

Blisko 4700 zawodników wystartowało w pierwszej kolejce biegów CITY TRAIL. Najwięcej osób pojawiło się w Poznaniu. 

Grand Prix CITY TRAIL z Nationale-Nederlanden to cykl biegów przełajowych, który odbywa się w 10 miejscach w całej Polsce. Wszystkie biegi mają taką samą formułę: 5km, leśne ścieżki, brak limitu czasu, a dodatkowo przy okazji każdej imprezy organizowane są zawody dla dzieci i młodzieży. Kolejny rok z rzędu cykl odnotowuje wzrosty frekwencji.

4699 dorosłych i 1790 dzieci wystartowało w pierwszej z sześciu serii biegów. W poprzednim sezonie było to odpowiednio 4495 i 1137 uczestników. Najliczniej obsadzonym był październikowy bieg w Poznaniu – linię mety minęło 1211 dorosłych, co jest rekordem frekwencji całego cyklu i 14-procentowym wzrostem względem pierwszego biegu poprzedniej edycji. W biegach CITY TRAIL Junior wystartowało 476 zawodników, co z kolei oznacza 90-procentowy wzrost frekwencji. 

Poznań jest miastem, w którym zrodził się pomysł organizacji przełajowego cyklu. – To nad poznańska Rusałką w styczniu 2010 roku zorganizowaliśmy nasz pierwszy bieg. Kiedy wpadliśmy na pomysł zrobienia zawodów podziewaliśmy się 60, może 100 osób. Tymczasem pobiegło ponad 300! – wspomina Piotr Książkiewicz, organizator CITY TRAIL. 

– Od tamtego dnia zmieniło się bardzo dużo. Przede wszystkim jesteśmy już nie tylko w Poznaniu, ale także w Bydgoszczy, Katowicach, Lublinie, Łodzi, Olsztynie, Szczecinie, Trójmieście, Warszawie oraz Wrocławiu i organizujemy nie kilka, a 60 biegów w jednej edycji. Niezmiennie najważniejsze jest dla nas pokazywanie, że bieganie na leśnych ścieżkach jest przyjemniejsze niż „klepanie” kilometrów na asfalcie, a starty przełajowe w okresie przygotowawczym do sezonu to świetny sprawdzian formy.

Sponsorem tytularnym cyklu Grand Prix CITY TRAIL jest Nationale-Nederlanden. - Zawsze staramy się aktywnie wspierać Polaków w profilaktyce zdrowia. Dlatego cieszy nas tak liczne zainteresowanie pierwszą serią biegów CITY TRAIL z Nationale-Nederlanden. Zależy nam bowiem, aby takie inicjatywy jak te mobilizowały kobiety i mężczyzn do zwracania większej uwagi na własne zdrowie, w tym aktywność fizyczną, zdrową dietę i regularne badania. Mamy nadzieje, że w kolejnych imprezach równie dużo osób uda się nam namówić na odrobinę wysiłku i start w naszych biegach – Marta Pokutycka-Mądrala, rzecznik prasowy Nationale-Nederlanden.

Warto zauważyć, że tegoroczny sezon CITY TRAIL rozpoczął się wyjątkowo wcześnie – jak na przełaje - bo już 13 września. Obserwując frekwencję trwającej drugiej kolejki biegów, można się spodziewać, że będzie ona lepsza od pierwszej, a to oznacza kolejne wzrosty.

Sponsorem tytularnym cyklu jest Nationale-Nederlanden. Partnerem generalnym jest Salomon. Partnerzy techniczni to Suunto, Angelini, Etixx, OKT Kids, Good Food, Wydawnictwo Galaktyka, SklepBiegacza.pl, SklepBiegowy.com, Sklep Run Expert oraz Sklep Trucht.com. Cykl jest objęty patronatem Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Rzecznika Praw Dziecka.

Szczegółowe informacje oraz zapisy znajdują się na stronie www.citytrail.pl. Wiele ciekawostek pojawia się także na profilu imprezy na Facebooku.

Inf. prasowa

Fot. Piotr Dymus