Historia współpracy organizatorów Festiwalu Biegowego w Krynicy z Tauron Polska Energia sięga 2013 roku, kiedy to koncern został partnerem tytularnym Życiowej Dziesiątki – najszybszego w Polsce biegu na 10 km. Teraz Tauron został sponsorem tytularnym Ultramaratonu 64 km!
– Tauron jest firmą odpowiedzialną społecznie, stąd nasze zaangażowanie w krynicki Festiwal Biegowy, który stał się jednym z najważniejszych wydarzeń sportowo-rekreacyjnych w kraju. To projekt, który jak każde nasze działanie sponsoringowe, wspiera sprzedaż i utrwala markę TAURON w świadomości obecnych i potencjalnych klientów – powiedział w Krynicy Filip Grzegorczyk, prezes zarządu Tauron Polska Energia
– Nasza obecność tutaj nie jest przypadkowa, bowiem Małopolska i Krynica to nasz obszar dystrybucyjny, dlatego też chcieliśmy zrobić coś dobrego dla lokalnej społeczności. Forum Ekonomiczne i Festiwal Biegowy ożywiają tę część kraju – podkreślił szef Taurona, największego dystrybutora energii elektrycznej w kraju.
Nadanie tegorocznej edycji ultramaratonu imienia śp. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego, również symbolicznie związało ją z energetyką.
Jak zaznaczył prezes Taurona, koncern chce wspierać inicjatywy związane z postaciami, które stworzyły doktrynę bezpieczeństwa energetycznego kraju, a taką właśnie osobą był śp. Prezydent Lech Kaczyński.
Jak podkreślają organizatorzy śp. Prezydent był ponadto w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku posłem Ziemi Sądeckiej, co szczególnie wiązało go również z tym regionem.
Tauron dodał ultrasom energii niezbędnej do pokonania morderczej trasy. Do biegu, który wystartował z Rytra, zapisało się blisko 900 osób. Najwięcej powodów do zadowolenia mieli na mecie zwycięzcy, Miłosz Szcześniewski (z czasem 5:37:46) i Martyna Kantor (6:31:57).
– Serdecznie gratuluję wszystkim uczestnikom, którzy zdecydowali się stanąć na starcie i mimo ogromnego zmęczenia pokonać tak trudną trasę – powiedział z uznaniem na festiwalowej scenie prezes Filip Grzegorczyk, który osobiście wręczył nagrody zwycięzcom ultramaratonu.
Grupa Tauron od lat chętnie angażuje się w przedsięwzięcia o charakterze społecznym i sportowym. Wszak sport to emocje, których nie da się kupić. A wydarzenia sportowe są naturalną osnową do budowania pozytywnych relacji z otoczeniem.
red.