O historii marki Under Armour, rozwoju na świecie i w Polsce, produktach dla biegaczy i nowościach na 2015 rok oraz współpracy z PZU Festiwalem Biegowym rozmawialiśmy z przedstawicielem dystrybutora marki w naszym kraju - Tomaszem Kawą.
Jaka jest historia marki Under Armour?
Under Armour to młoda marka sportowa. Jej początki sięgają 1996 roku, kiedy to Kevin Plank, były gracz futbolu amerykańskiego stworzył w garażu swojej babci pierwszy t-shirt. Niezwykły t-shirt. Podstawowym założeniem Kevina było to, aby odzież Under Armour pomagała każdemu sportowcowi być jeszcze lepszym. Dlatego też produkty UA to przede wszystkim jakość, wygoda, komfort noszenia oraz rewolucyjne technologie. Te podstawowe ale jakże istotne założenia, zaowocowały tym że po ponad 18 latach obecności na rynku, firma znana jest już praktycznie na całym świecie.
Jak marka radzi sobie na świecie?
O niezwykłej popularności Under Armour niech świadczy to, że jest obecnie drugą najlepiej sprzedającą się marką sportową w USA. Ostatnio magazyn Forbes umieścił ją na piątym miejscu w rankingu najbardziej wartościowych marek sportowych na świecie.
A jak marka radzi sobie na polskim rynku?
Uner Armour, podobnie jak w Europie, pojawiło się w Polsce w 2009 roku, od razu zyskując rzesze fanów, zwłaszcza w sportach kontaktowych. Dzisiaj naszych produktów używa się już praktycznie w każdej dyscyplinie sportu, odzież i obuwie coraz częściej wybierają pasjonaci biegania, co niezwykle nas cieszy (na zdjęciu chodziarz Łukasz Nowak).
Czym wasze produkty wyróżniają się na tle konkurencji i dlaczego warto po nie sięgnąć?
Przede wszystkim jakością i nowoczesnymi technologiami. Firma ma własne laboratoria badawcze, w których materiały używane do produkcji strojów sportowych są ulepszane z sezonu na sezon tak, aby ostatecznie osiągnąć technologiczną perfekcję.
UA szczególny nacisk kładzie również na wygodę. Pewnie niektórzy uśmiechną się czytając te słowa, ale przykładowo nasze buty Speedform Apollo zostały zaprojektowane w fabryce biustonoszy, czyli w miejscu, w którym jak nikt inny nie rozumie lepiej jakie znaczenie ma dopasowanie i wygoda.
Rozmawiając z zawodowymi sportowcami, często pytam ich co najbardziej cenią sobie w naszej marce. Wszyscy zgodnie stwierdzają, że właśnie za jakość, komfort ale również trwałość naszych produktów w porównaniu z innymi markami. Nie ma chyba więc lepszej rekomendacji niż zdanie najlepszych sportowców, a w gronie użytkowników naszej odzieży są m.in. Mistrzowie Olimpijscy z Londynu oraz Soczi.
Jakie nowości przygotowujecie na 2015 rok i czy trafią one także do Polski?
Gama produktów UA cały czas się powiększa. Nowości, które trafiają obecnie do Polski to produkty z technologią Storm i Coldgear Infrared. Storm to technologia dzięki której możemy trenować w każdych warunkach, bez względu na pogodę. Wykorzystuje system Durable Water Resistance, dzięki czemu produkty oparte na tej innowacji są wodoodporne. Materiał blokuje zarówno deszcz jak i śnieg, nie tracąc jednocześnie na swojej odchylności.
Z kolei produkty z serii Coldgear Infrared zapewniają nam maksymalną ochronę przed zimnem, a to wszystko dzięki ceramicznej powłoce która przewodzi, absorbuje oraz zatrzymuje ciepło. Jak dotąd jest to najbardziej skuteczny system przewodzenia ciepła jaki został kiedykolwiek stworzony w ubraniach.
Czy przewidujecie wejście w sprzęt dla biegaczy górskich, ultramaratończyków? Frekwencja w tych biegach rośnie w fenomenalnym tempie...
W najnowszej kolekcji pojawiły się modele butów do biegania w terenie. Z pewnością model Speedform XC spełniłby oczekiwania najbardziej wymagającego biegacza górskiego.
W 2015 roku czekają nas kolejne nowości i innowacje - na tę chwilę mogę zdradzić, że w szczególności biegacze będą na pewno zadowoleni.
Under Armour jest partnerem technicznym PZU Festiwalu Biegowego. Skąd pomysł na taką współpracę? Dlaczego Festiwal Biegowy a nie inna impreza?
Jak wiadomo festiwal w Krynicy to największa impreza biegowa w Polsce, a samo bieganie to obecnie najpopularniejsza dyscyplina sportu uprawiana w naszym kraju. Dlatego też chcemy mocno w niej zaistnieć. Chcemy aby biegacze kojarzyli naszą markę z bieganiem. Stąd ta współpraca.
Poza tym bardzo odpowiada nam klimat i aura która jest stworzona wokół Festiwalu. To prawdziwe trzydniowe święto biegaczy, w którym chce się po prostu uczestniczyć! W tym roku osobiście miałem okazję spróbować swoich sił na dwóch dystansach i uczciwie mogę stwierdzić, że było warto (na zdjęciach Tomasz Kawa w Życiowej Dziesiątce)
Poza Festiwalem Biegowym, który jest dla nas kluczowy, współpracujemy również z innymi imprezami. W najbliższym czasie będziemy partnerem Biegu Niepodległości, który 9 listopada odbędzie się w Krakowie, a 30 listopada - Runmageddonu Hardcore w Warszawie.
Coraz częściej słyszymy pytanie – czy i gdzie można kupić koszulkę festiwalową UA? Czy przewidujecie wprowadzenie jej do sprzedaży?
Bardzo miło mi słyszeć, że jest takie zapotrzebowanie. Myślę, że wspólnie z organizatorem musimy się zastanowić nad tą kwestią, tak aby koszulka festiwalowa była ogólnie dostępna.
W tym roku gościliście państwo na targach EXPO Festiwalu Biegowego. Co dają takie wydarzenia takiej marce jak UA? Czy wystawiacie się w innych miejscach?
Targi EXPO to z pewnością ogromna promocja samej marki. Nie chodzi tu bynajmniej o samą sprzedaż na stoisku. Jak zauważyłem podczas targów, wiele osób nie znało wcześniej naszej firmy, bądź kojarzyło tylko charakterystyczny znaczek. Jednak dzięki naszej obecności w Krynicy mogło się to zmienić. Mnóstwo osób zatrzymywało się właśnie przy naszym stosiku, a prawdziwą furorę robiły techniczne koszulki z super-bohaterami.
W miarę możliwości wystawiamy się w różnych miejscach. Ostatnio można było nas spotkać między innymi na Funcional Training Meeting w Warszawie oraz podczas eventu „Olimpijski Squash” w szczecińskiej Galerii Kaskada.
Gdzie jeszcze, oprócz firmowego sklepu internetowego, można kupić produkty UA?
Obecnie nasze produkty można znaleźć w ponad stu sklepach w całej Polsce, między innymi w salonach sieci Intersport. Lista wszystkich sklepów które mają w swojej ofercie UA dostępna jest na naszej stronie internetowej www.mmsport.com.pl
Korzystając z okazji chciałbym zaprosić również do naszego sklepu firmowego, który mieści się przy ulicy Księcia Józefa 54a w Krakowie.
Mam również nadzieję, że w nowym roku liczba biegaczy startujących na Festiwalu w odzieży Under Armour będzie jeszcze większa, a o rekordy, choćby „życiowe dziesiątki” będzie napewno łatwiej.
Rozmawiał GR