Mniejsza liczba i skrócony program mityngów, ale też nowy sponsor tytularny i właściciel praw medialnych oraz ekspansja na Azję. Chińska firma The Wanda Group została głównym partnerem Diamentowej Ligi.
IAAF podpisało z Azjatami aż 10-letnią umowę. Szczegóły finansowe porozumienia nie są znane, ale lord Sebastian Coe, szef IAAF podkreślił, że to „największa umowa komercyjna w całej historii lekkiej atletyki”. Samą Wanda Group określił „idealnym partnerem dla dyscypliny”.
Współpraca obejmie szereg obszarów:
- począwszy od 2020 r. zmieni się nazwa cyklu: Wanda Diamond League
- The Wanda Group zostanie organizatorem mityngu Diamentowej Ligi w Chinach
- IAAF i The Wanda Group podejmą współpracować na rzecz popularyzacji lekkiej atletyki wśród chińskiej młodzieży
- The Wanda Group została współorganizatorem Gali IAAF, która odbędzie się w Chinach
- The Wanda Group uzyskała prawa medialne dot. Diamentowej Ligi, począwszy od 2025 r.
Umowa z IAAF cementuje pozycję The Wanda Group jako jednego z najprężniej działających podmiotów na rynku lekkoatletyki, triahlonu i biegów ulicznych. Chińczycy są właścicielem World Triathlon Corporation, operatora serii Ironman oraz cyklu biegów ulicznych Rock’n’Roll Series odbywających się w USA i Kanadzie. W portfolio firmy są też m.in. Standard Chartered Singapore Marathon czy The Sun-Herald City2Surf w Australii – największy masowy bieg uliczny świata z frekwencją ponad 70 tys. uczestników w 2019 r.
Przypomnijmy, od 2020 r. Diamentowa Liga przybierze bardziej kompaktową formę. Seria ma zostać skrócona do 12 mityngów i 24 dyscyplin (po 12 wśród kobiet i mężczyzn), z dotychczasowych 32 konkurencji. Z programu mityngów usunięte zostały m.in. biegi na 5 000m.
Diamentowa Liga atrakcyjniejsza, ale już bez biegów na 5 000m
red.