„Bieg na Piątkę” Maratonu Warszawskiego z nowym sponsorem i starą trasą

  • Biegająca Polska i Świat

Wystartowały zapisy do Biegu na Piątkę, rozgrywanego w ramach 40. PZU Maratonu Warszawskiego. Konkurencja zyskała właśnie sponsora tytularnego, firmę T-Mobile.

Operator telefoniczny związany jest z Maratonem Warszawskim od kilku lat. To właśnie w stolicy ma miejsce finał akcji charytatywnej T-Mobile „Pomoc Mierzona Kilometrami”. Obecnie uczestnicy akcji walczą o kwotę 150 000 zł, który wesprzeć ma potrzebujące dzieci.

T-Mobile Bieg na Piątkę odbędzie się już po raz szósty w historii. Trasa nie uległa zmianie w porównaniu z zeszłym rokiem. Start znajdować będzie przy ul. Konwiktorskiej, a meta w okolicach Parku Fontann. Do 4. kilometra trasa biegu pokrywa się z trasą maratonu. Choć atestowana, to jednak nie spełnia kryterium IAAF dotyczącego różnicy wysokości, podobnie jak trasa Maratonu Bostońskiego. Według przepisów zaleca się aby całkowity spadek różnicy wysokości położenia miejsca mety względem startu nie przekroczył 1 metr na 1 kilometr.

Zgłoszenia do biegu można dokonać na dwa sposoby. Drogą tradycyjną – internetową, oraz poprzez ścieżkę charytatywną, w ramach akcji #BiegamDobrze. Gdy na koncie internetowej zbiórki uzbieramy kwotę 200 zł, otrzymamy numer startowy od organizacji, którą wspieramy. Dodatkowo, uczestnicząc w biegu można pomóc niepełnosprawnym dzieciom biorąc udział w akcji „Pomoc Mierzona Kilometrami”. Zapisy online prowadzone będą do 29 września.

Zeszłoroczny Bieg na Piątkę ukończyło 2819 osób. Zwyciężyli Kamil Jastrzębski z czasem 14:29, oraz Angelika Mach z wynikiem 16:28.

T- Mobile Bieg na Piątkę odbędzie się 30 września. Start o godzinie 9:30.

W ramach 40. PZU Maratonu Warszawskiego odbędzie się też Sztafeta Maratońska, złożona z 3 osób. W tym roku długości kolejnych zmian to w przybliżeniu: 20 km, 10 km i 12 km. Limit drużyn wynosi 500 osób.

RZ