Już za miesiąc ponad 10 000 osób wyruszy na trasę jubileuszowego 35. Maratonu Warszawskiego. Będzie to rekord frekwencji imprezy, którą w zeszłym roku ukończyło około 7 000 biegaczy. Tym razem maraton będzie wydarzeniem dwudniowym i oprócz głównego biegu odbędzie się jeszcze wyścig rolkarzy, maraton rowerów typu handbike, bieg na 5 km i seminarium biegowe.
Najważniejszą zmianą będzie jednak nowa nazwa i barwy wydarzenia. Od środy 28 sierpnia obowiązuje nazwa PZU Maraton Warszawski i kolor niebieski. Wszystko dlatego, że firma PZU została partnerem tytularnym maratonu.
- Chcemy się nadal rozwijać (?). Jesteśmy przekonani, że uda nam się zrealizować cel i sprawić, by Maraton Warszawski szybko osiągnął poziom co najmniej 15 tysięcy uczestników i nie utracił przy tym jakości - powiedział Marek Tronina, dyrektor biegu, który w połączeniu z dużym partnerem, widzi drogę do szybszego osiągnięcia tych założeń.
Umowa partnerska została podpisana na jedną edycję maratonu, ale obydwie strony widzą możliwość trwalszego sojuszu.
- Mamy ze sobą dużo wspólnego. Maraton Warszawski to najstarsza tego typu impreza w Polsce, a PZU jest najstarszą firmą ubezpieczeniową. Propagowanie zdrowego stylu życia to dla nas decyzja biznesowa. Zdecydowanie wolimy inwestować w prewencję i w zdrowie Polaków - mówi Dariusz Krzewina, prezes zarządu PZU.
Zapisy na maraton potrwają do 23 września. Organizator nie wprowadził limitów, ale warto się pospieszyć, bo niższa opłata startowa (100 zł) obowiązuje jeszcze tylko 4 dni. Po 31 sierpnia wpisowe wyniesie 150 zł.
PZU jest partnerem Karty Biegacza i oferuje 15-proc. zniżki na zakup Karty PZU Pomoc w Drodze oraz Kary PZU Pomoc w Domu.