Amerykańska aplikacja przewozowa Uber, znana także w naszym kraju, została oficjalnym sponsorem 122. Maratonu Bostońskiego. Jak podano w komunikacie, umowa ma charakter wieloletni.
Uber ma uczestniczyć w organizacji najstarszego maratonu na świecie na wielu płaszczyznach. Firma zapewni m.in. transport wolontariuszy, a także ułatwi przemieszczanie się uczestnikom i kibicom. W weekend poprzedzający zawody przy Copley Square otwarty zostanie otwarty też interaktywny salon.
– Uber wprowadza nowy wymiar do Boston Marathon dzięki swojej innowacyjnej, wiodącej technologii – powiedział dyrektor wykonawczy Tom Grilk.
Wszyscy uczestnicy maratonu mogą liczyć na przejażdżki z Uberem w promocyjnych cenach. W okolicach startu i mety mają być utworzone dedykowane punkty, w których zatrzymywać będą się kierowcy firmy. Dodatkowo Uber daje także możliwość startu w maratonie dziesięciu kierowcom, którzy ubiegali się o kwalifikację ale nie wypełnili wskaźników. Firma pokryje też koszty udziału w imprezie.
Firma Uber powstała w 2009 roku w San Francisco. Rok później w tym mieście wystartowała mobilna aplikacja łącząca pasażerów z kierowcami. Obecnie działa ona w ponad 80 krajach na świecie. W wielu krajach, w tym w Polsce, działalność firmy budzi sprzeciw licencjonowanych taksówkarzy i korporacji taksówkarskich.
122. Maraton Bostoński odbędzie się 16 kwietnia, w amerykański Dzień Patriotów. Chęć udziału w imprezie wyraziło blisko 30 000 uczestników.
RZ