Projekt: Małopolska turystyka. W Piwnicznej-Zdroju, wśród tysięcy biegaczy i turystów

 

Projekt: Małopolska turystyka. W Piwnicznej-Zdroju, wśród tysięcy biegaczy i turystów


Opublikowane w pon., 16/09/2024 - 12:18

Zadanie zrealizowane zostało dzięki ekspertom branży turystycznej w Piwnicznej-Zdroju, którzy wzięli udział w dyskusji. Byli to: Tomasz Michałowski, burmistrz Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój, Włodzimierz Tutaj, przewodniczący Związku Gmin Jurajskich oraz Ernest Nowak, przewodniczący Związku Bieszczadzkich Gmin Pogranicza. Dyskusji przysłuchiwało się ponad 100 osób; poprowadził ją Karol Piszczek, który często udzielał głosu publiczności. Zadanie wsparła kampania promocyjno-informacyjna w Internecie za pomocą mediów społecznościowych oraz portali regionalnych.

- Stowarzyszenie Gmin Jurajskich powstało na początku lat dziewięćdziesiątych i grupuje obecnie 34 gminy z dwóch województw - przypomniał Włodzimierz Tutaj, pytany o powody, dla których gminy zdecydowały się na współpracę w zakresie promocji turystyki na swym terenie. - Razem łatwiej jest pozyskiwać środki na projekty w tym zakresie, bo dziś trzy czwarte pieniędzy na to pochodzi ze źródeł zewnętrzxnych, w tym także urzędów marszałkowskich Małopolski i Śląska. Jura Krakowsko-Częstochowska jest od dwóch lat polską marką turystyczną, co ułatwia nam również współprace z Ministerstwem Sportu i Turystyki, ale teakże obecność na wydarzeniach organizowanych przez Polską Izbę Turystyki. Dzięki twmu możemy bardzo szeroko promować Jurę i jej turystyczne atrakcje.

- Wszyscy wiemy, że Piwniczna-Zdrój ma olbrzymi potencjał jako gmina uzdrowiskowa - mówił Tomasz Michałowski, burmistrz miasta i gminy. - Dopiero zaczynamy ją uzdrawiać. Piwniczna należy do związku gmin krynicko-popradzkich, na czele którego stoi dr Jan Golba, burmistrz Muszyny-Zdroju. To stowarzyszenie, dzięki któremu pozyskujemy środki zewnętrzne, ale tez układamy szerszy plan turystyczny dla całej Doliny Popradu. Mamy duże ambicjejeśli chodzi o promocję gminy, czemu służą również takie wydarzenia, jak Festiwal Biegowy, czy towarzyszący mu Festiwal Lachów i Górali. Ale, jak zauważył burmistrz Michałowski, równie ważnych, choć długotrwały jest proces budowy marki Piwnicznej-Zdroju. Ale do tego potrzebna jest współópraca między innymi z przedsiębiorcami branży turystycznej.

Ernest Nowak, przewodniczący Związku Bieszczadzkich Gmin Pogranicza, grupującego czternaście gmin czterech powiatów zaznaczył, że Bieszczady to znany w Polce brand, drugi pod względem rozpoznawalności, ale do tego, żeby mieszkańcy i przedsiębiorcy mogli lepiej korzystać z rozwoju turystyki, potrzeba jeszcze dużo czasu. Jednym z wyzwań jest nie tylko to, żeby turyści przyjeżdżali do Soliny czy Bieszczadzkiego Parku Narodowego, ale żeby zainteresowac ich skutecznie również innymi miejscami Podkarpacia. (Wszystkie wypowiedzi, między innymi o zasadach i wyzwaniach współpracy z przedsiębiorcami,  znajdziesz w materiale wideo).

Odbiorcami zadania byli przede wszystkim partnerzy. inwestorzy, prelegenci, moderatorzy, przedstawiciele podmiotów skupiających branżę turystyczną, gestorzy branży turystycznej, Małopolskie NGO związane z turystyką i rozwojem branży turystycznej, przedstawiciele z samorządu reprezentujący komórki / działy odpowiedzialne za promocję turystyki w regionie.

Zadanie ,,Projekt: Małopolska turystyka zakładao organizację warsztatu turystycznego opartego o wspieranie partnerstw na rzecz rozwoju gospodarki turystycznej poprzez możliwości pozyskiwania partnerów do współpracy w zakresie rozwoju regionalnej oferty turystycznej. W trakcie warsztatu poruszana będzie tematyka komercjalizacji i sieciowania produktów turystycznych w Małopolsce. Organizator swoimi działaniami wsparł rozwój społeczno-ekonomiczny regionu, m.in. przez realizację imprez biegowych na terenie województwa małopolskiego i współpracę z lokalnymi przedsiębiorcami działającymi w branży turystyczno-rekreacyjnej.

W ramach tego, w 2013 r. powołano Klaster Aktywnej Turystyki w celu sprzyjania rozwojowi aktywnego wypoczynku, turystyki, zdrowego stylu życia oraz promocji walorów turystycznych subregionów. Koordynatorem Klastra jest Fundacja Festiwal Biegów. Fundacja Festiwal Biegów podąża za aktualnymi trendami i zapotrzebowaniem na dostarczanie kompleksowych usług z zakresu aktywnej turystyki, co jest także zbieżne ze strategią innowacji Województwa Małopolskiego. Dzięki zaangażowaniu oraz promocji marka ,,Festiwal Biegowy" oraz region, w którym impreza jest realizowana są rozpoznawalne w kraju i za granicą.

Najważniejszymi rezultatami osiągniętymi poprzez realizację zadania ,,Projekt: Małopolska turystyka jest: uzyskanie wiedzy w tematyce wsparcia promocji partnerstwa na rzecz rozwoju gospodarki turystycznej poprzez wskazanie możliwości wsparcia na działania związane z pozyskiwaniem partnerów do współpracy w zakresie rozwoju regionalnej oferty turystycznej, udzielenie informacji w ramach uzyskania wsparcia w komercjalizacji i sieciowaniu produktu turystycznego, stworzenie warunków do debaty, wymiany myśli, wypracowania wspólnych koncepcji dot. rozwoju i kreowania składowych regionalnej oferty turystycznej, wypracowanie wspólnych rozwiązań i strategii, zaprezentowanie możliwości sieciowania działalności firm turystycznych - wymiana doświadczeń, nawiązywanie współpracy, prezentacja regionalnych produktów i oferty turystycznej Małopolski, promocja turystyki Małopolski w sieci, w tym w mediach społecznościowych oraz na portalach internetowych, wyposażenie uczestników warsztatu w wiedzę dotyczącą pozyskiwania nowych klientów i przygotowania innowacyjnych usług i produktów oraz promocja Małopolski jako regionu atrakcyjnego turystycznie.

Rezultatem była również zmiana postawy reprezentantów branży turystycznej wobec nowej rzeczywistości i potrzeb klientów, poczucie wspólnoty i integracji w środowisku turystycznym, podniesienie poziomu motywacji przedstawicieli branży turystycznej, promowanie regionu Małopolski jako regionu atrakcyjnego turystycznie, co przyczyni się do wzmacniania gospodarki turystycznej, a także poszerzenie oferty branży turystycznej poprzez kreowanie nowych elementów składowych regionalnej oferty turystycznej w tym imprez turystycznych.

Polecamy również:


Podziel się:
kochambiegacnafestiwalu
kochambiegacwpolsce