BUFF® świętuje 30. rocznicę powstania, zrównoważony rozwój u podstaw marki
Opublikowane w pon., 07/11/2022 - 00:00
Światowy lider w dziedzinie nakryć głowy i akcesoriów na szyję przeznaczonych do aktywności outdoorowych, świętuje w tym roku 30 lat innowacji i zobowiązuje się do udoskonalenia swojego programu zrównoważonego rozwoju – DO MORE NOW. Dzięki silnemu zaangażowaniu na rzecz ludzi i planety, marka nadal stawia na pierwszym miejscu zrównoważony rozwój, skupiając się i poświęcając inicjatywom społecznym i środowiskowym, aby wywrzeć pozytywny wpływ na świat.
Wszystko zaczęło się od człowieka i jego motocykla. Joan Rojas wymyślił legendarne, bezszwowe chusty BUFF®, jako rozwiązanie chroniące przed słońcem, wiatrem i zimnem, kiedy przemierzał prowincje Barcelony na swoim motocyklu. Rok później znalazł idealne rozwiązanie, którym była wynaleziona przez niego bezszwowa chusta z mikrofibry. Wraz z rosnącą popularnością produktu, zaczął myśleć o założeniu firmy i tak w 1992 roku powstała marka BUFF®. Sprytny pomysł Joana był prekursorem tej kategorii akcesoriów, dzięki czemu BUFF® stał się rozpoznawalną marką oraz stałym i niezawodnym towarzyszem przygód wśród miłośników outdooru na całym świecie.
"Patrząc przez pryzmat ostatnich 30 lat, jestem dumny ze zdolności naszej organizacji do rozwoju, przy jednoczesnym zaangażowaniu w wyborze odpowiedzialnej ścieżki - jednym z osiągnięć, z których jesteśmy najbardziej dumni, jest nasza zdolność do wytwarzania produktów we własnym zakresie przy użyciu 100% energii odnawialnej. Nasz zakład pozwala również na większą kontrolę nad standardami środowiskowymi i społecznymi przy wytwarzaniu naszych produktów. Obie sprawy są bliskie i drogie naszym sercom" – powiedział David Camps, dyrektor generalny BUFF®, który jest w firmie od ponad 20 lat.
W ramach programu zrównoważonego rozwoju DO MORE NOW, BUFF® osiągnął do tej pory kilka kamieni milowych i sukcesów, takich jak między innymi:
- 90 procent całej produkcji odbywa się we własnym zakresie w fabryce w Barcelonie, co pozwala na większą kontrolę nad jakością, środowiskiem i standardami społecznymi.
- Fabryka i siedziba BUFF® jest zasilana w 100% energią odnawialną.
- 79% sprzedaży w roku 2021/22 pochodziło z ekologicznych materiałów, w tym materiałów pochodzących z recyklingu i naturalnych.
- Do końca 2021 roku marka poddała recyklingowi ponad 33 miliony butelek, aby produkty przez nią wytwarzane były jak najbardziej zrównoważone.
Patrząc w przyszłość, BUFF® pracuje nad zdobyciem w niedalekiej przyszłości znaczka B Corp, czyli certyfikatu, który świadczy o wysokich standardach działania społecznego i środowiskowego, przejrzystości i odpowiedzialności firm, którym jest przyznawany. Dodatkowo, BUFF® zobowiązuje się do bycia neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla w swoich działaniach do 2023 roku.
źródło: informacja prasowa