Zaczynali skromnie, dziś są liczącym się graczem. Historia sukcesu Power Canvas
Opublikowane w śr., 22/03/2023 - 21:42
Power Canvas jest firmą produkującą radosną i kolorową odzież sportową. Znajdziecie w niej ubrania, wręcz idealne na każdy rodzaj aktywności fizycznej. Porozmawialiśmy z jej właścicielem - Kamilem Wojnickim.
Skąd wziął się pomysł na prowadzenie tego typu biznesu? Jakie były początki?
Pomysł pojawił się na studiach. Współzałożyciele marki, będąc aktywnymi biegaczami postanowili spróbować swoich sił w tej branży. Początki były bardzo skromne - studenckie mieszkanie, mały budżet. Zaczynaliśmy jako pośrednik między producentami a klientami. Dopiero po 2 latach pojawiły się pierwsze maszyny do szycia, własna drukarnia. Obecnie to prężnie działający zakład produkcyjny z prawie 30 osobami na pokładzie.
Jak duże jest obecnie zapotrzebowanie na odzież sportową i w jaki sposób zmienia się to na przestrzeni lat?
Odzież sportowa jest bardzo rozległym rynkiem, bo obejmuje nie tylko miliony aktywnych ludzi, którzy kupują ubrania do codziennego użytku, ale także setki tysięcy drużyn i nieformalnych grup w różnych sektorach sportowych. Na pewno widać bardzo duże zainteresowanie produktami w pełni personalizowanymi. Widać też, że coraz więcej klientów chętnie sięga po produkty wykonane w Polsce, kosztem dużych zagranicznych marek.
Jaki rodzaj odzieży jest obecnie najpopularniejszy? Które dyscypliny sportu wykazują największe zapotrzebowanie?
Nie da się ukryć, że największym rynkiem odzieży sportowej dla drużyn w naszym kraju jest piłka nożna. Poza tym rynkiem oczywiście całkiem duże zapotrzebowanie jest w sektorze biegowym. Nieco mniejsze rynki to siatkówka czyz koszykówka. Ale zapotrzebowanie na odzież sportową z własmym projektem jest też w innych sektorach, jak esport, sporty rakietowe czy szeroko rozumiana turystyka.
Co najbardziej wyróżnia Państwa firmę?
W sektorze odzieży dla drużyn możemy pochwalić się pięknymi i darmowymi projektami graficznymi oraz szeroką gamą produktów w pełni personalizowanych, czyli takich, gdzie własny projekt może być umieszczony na całej powierzchni produktu. W naszych gotowych kolekcjach zdecydowanie wyróżnia nas wzornictwo - bardzo odważne, kolorowe, ale jednocześnie połączone z technicznymi właściwościami produktów.
Dlaczego zdecydowali się Państwo współpracować z Festiwalem Biegowym i jak oceniają Państwo tę współpracę?
Festiwal Biegowy to jedno z najważniejszych wydarzeń w biegowym kalendarzu. To też bardzo duży partner biznesowy z solidnym zapleczem marketingowym. Ciężko wskazać lepszego partnera do współpracy w świecie biegowym. Pracujemy wspólnie już ponad 4 lata i jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów tej współpracy.
W jakim kierunku będzie się rozwijać Państwa firma? Jakie są plany na przyszłość?
Przede wszystkim stawiamy na rozwój naszej oferty drużynowej. Chcemy być czołowym graczem w sektorze piłki nożnej i innych sportów zespołowych. Niedługo wchodzimy na rynek rowerowy. Jako Power Canvas mamy ambicje aby zostać największą polską firmą z personalizowaną odzieżą sportową dla drużyn.
(MatiP, fot.: Power Canvas)