Kolejka na Górę Parkową w Krynicy w remoncie
Opublikowane w wt., 01/09/2020 - 10:01
Z poączątkiem września rozpocznie się renowacja górnej stacji kolejki linowo-terenowej na Górę Parkową w Krynicy. Jej przebudowa przywróci temu miejscu historyczny charakter, ale jednocześnie wprowadzi nowe udogodniania dla turystów.
To był ostatni weekend, w którym turyści skorzystali z kolejki linowo-terenowej na Górę Parkową. Od 1 września do 15 grudnia będzie zamknięta w związku z przebudową górnej stacji. Renowacja przywróci historyczny charakter temu miejscu, przebudowany zostanie dziedziniec wewnętrzny.
Projekt zakłada m.in.: poszerzenie peronu, co usprawni sposób odprawy pasażerów oraz zwiększy komfort osób niepełnosprawnych i rodzin podróżujących z wózkami dziecięcymi.
Kasy zmienią lokalizację, umieszczone zostaną w stylowej konstrukcji, nawiązującej do modernistycznych wagonów, dzięki czemu hol dla oczekujących na zjazd ze szczytu zyska przestrzeń.
Powstanie nowa restauracja i tarasy widokowe, z których będzie można podziwiać widoki.
Najstarszą, wybudowaną w 1936 roku jest kolej linowa na Kasprowy Wierch w Zakopanem. Rok później, 8 grudnia Spółka Kolej Górska oddała do użytku kolej linowo - terenową na Górę Parkową w Krynicy. Głównym udziałowcem była wówczas Liga Popierania Turystyki.
Od otwarcia, w ciągu pierwszych dziesięciu z nowej atrakcji skorzystało prawie 3,5 tys. osób, a w ciągu roku wagonem na szczyt wjechało wówczas ponad 145 tys. turystów.
Dwa wagony poruszały się po jednym torze z mijanką pośrodku trasy, której długość wynosi 642 metry, a różnica wysokości 158 metrów.
Dolna stacja (584 m n.p.m.) znajduje się tuż obok deptaka, zaś górna - na szczycie (732 m n. p. m.). Obie są przykładem awangardowego modernizmu. Długość trasy ciągnącej się w linii prostej wynosi 642 m, a różnica poziomów wynosi 148 m.
MK
źródło: Sadeczanin.info