Adidas idzie w ślady Under Armour. Przejmuje Runtastic
Opublikowane w pt., 07/08/2015 - 10:41
Niemiecki gigant sprzętu sportowego pozazdrościł swojemu amerykańskiemu konkurentowi i sam ruszył na łowy w świecie aplikacji dla sportowców. Adidas za blisko 240 mln dolarów (kwota nieoficjalna) kupił serwis Runtastic.
Runtastic to szereg aplikacji dedykowanych miłośnikom aktywności fizycznej oraz akcesoriów (m.in. waga elektroniczna, monitor tętna, zegarek z GPS). Aplikacja pomaga w treningu fitness, jeździe na rowerze czy turystyce górskiej. Najwięcej możliwości oferuje biegaczom. Runtastic chwali się, że ma ponad 70 mln użytkowników na całym świecie.
Jak przyszłość czeka Runtastic? Dyrektor wykonawczy serwisu Florian Gschwandtner zapewnia, że aplikacja w dalszym ciągu będzie funkcjonowała pod swoją marką. A dzięki współpracy z Adidasem - i zapewne niemałym środkom, które zwiększą jej budżet - zyskuje nowe możliwości rozwoju.
Nie wiadomo za to co czeka autorską usługę Adidasa - platformę MiCoach. W wielu względach (w tym sprzętowej) jej oferta pokrywa się z Runtastic.
red.