Gorlice zapraszają na VI Międzynarodowy Półmaraton „Bitwa pod Gorlicami”
Opublikowane w czw., 20/03/2025 - 12:01
Już drugiego maja w Gorlicach odbędzie jubileuszowy V Międzynarodowy Półmaraton „Bitwa pod Gorlicami”. Trasa półmaratonu podobnie jak i w poprzednich latach będzie wiodła po urokliwych trasach z Gorlic przez Kobylankę, Dominikowice, Łysulę, Męcinę Małą, Męcinę Wielką do Sękowej. -Jednym z celów imprezy jest upowszechnienie wiedzy dotyczącej znaczenia Bitwy pod Gorlicami dla przebiegu I wojny i odzyskania przez Polskę niepodległości – informuje Marek Podraza, Ambasador Festiwalu Biegów
Organizatorami biegu są Akademickie Koło Polskiego Czerwonego Krzyża i Klub Honorowych Dawców Krwi przy Akademii Górniczo – Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie oraz Oddział Rejonowy PCK w Gorlicach, a współorganizatorami Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie, Małopolski Oddział Okręgowy Polskiego Czerwonego Krzyża w Krakowie, Zarząd Oddziału Powiatowego Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP w Gorlicach, Miasto Gorlice, gmina Sękowa, gmina Gorlice i Uzdrowisko Wysowa S.A.
- Start biegu odbędzie się o godzinie 11 na cmentarzu wojennym nr 91 w Gorlicach tzw. Góra Cmentarna, a meta w Parku Historycznym w Sękowej. Uroczyste zakończenie imprezy odbędzie się o godz. 13.30 – informują organizatorzy biegu
Prowadzona będzie klasyfikacja open kobiet i mężczyzn. Za miejsca od pierwszego do trzeciego w klasyfikacji kobiet i mężczyzn, najlepsi otrzymają puchary. Obowiązuje limit zgłoszeń – 200 osób. W ramach opłaty startowej każdy uczestnik biegu głównego otrzyma pakiet startowy, na który składają się: numer startowy, pamiątkowy medal, posiłek na mecie oraz artykuły pozyskane od sponsorów
Zapisy i więcej informacji: https://kepasport.pl/wydarzenie/vi-miedzynarodowy-polmaraton-bitwa-pod-gorlicami/
Dodatkowych informacji udzielają: dyrektor biegu Łukasz Bełda, email: lukasbelda@wp.pl, oraz Elżbieta Wojna-Dyląg, organizator, email: dylag@agh.edu.pl, tel. 693 435 295.
Marek Podraza, Ambasador Festiwalu Biegów
Foto: archiwum organizatora